CENTRAL PEDESTAL COCKPIT DOOR PANEL The secured cockpit door opening is controlled by a toggle switch, located on the central pedestal.
(1) COCKPIT DOOR toggle switch UNLOCK position : This position is used to enable the cabin crewmember to open the door. The switch must be pulled and maintained in the unlock position until the door is pushed open.
NORM position: All latches are locked, and EMERGENCY access is possible for the cabin crew.
気絶してたって事はないの? (スコア:1)
意識を失っていたとかないのかな?
気を失って操縦桿を押すようにもたれかかったとか
自動操縦装置を解除する意味がないので、意図的だって言われてるのかな
後は自動操縦装置を解除する妄想を思いつけば......
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惑星ケイロンまであと何マイル?
Re: (スコア:1)
フランス・マルセイユの検察だったかの記者会見チームが副機長気絶の可能性を否定してた。
航空機の飛行高度を降下の手動操作をダイヤルを回す手振りで示して
その操作を気絶中に保持できるものではないと発表していた。
ただ、ショックで身体が硬直していたのではないか、みたいなツッコミがなかったけどね。
昨夜のニュース報道番組(NHKの21時のだったと思う。
Re: (スコア:0)
巡航高度に達しているのに、降下操作する理由が見当たらないんじゃないかな…。
そういう意味でも、故意犯と疑われるんでしょう。
Re: (スコア:0)
気密が破れたり減圧が起きれば安全のために高度落とすそうですよ。
今のところそれらしい会話が録音されてたとは聞かないからその可能性は薄そうですけど…
ただあの発表って、検察曰くの「乗客は最後の瞬間まで気づかなかったようだ」的な話と、「ボイスレコーダーの最後には乗客の悲鳴も録音されていた」的な話が矛盾しててなんか変なんですよね。
機長がコクピットに戻れなかった件で、ドアロック維持に操作が必要らしい(なおリンク先の動画のアップロード日は事故後) [srad.jp]ってことの方が(気絶などによる誤操作ではなく)故意を疑う決定打になりえそうなのにそういう話を聞かないのも妙だし。
お陰でニュース見ててなんで憶測で断定してるんだこのおっさん、って思ってしまう。
Re:気絶してたって事はないの? (スコア:3)
CENTRAL PEDESTAL COCKPIT DOOR PANEL
The secured cockpit door opening is controlled by a toggle switch, located on the central pedestal.
(1) COCKPIT DOOR toggle switch
UNLOCK position :
This position is used to enable the cabin crewmember to open the door. The switch must be pulled and maintained in the unlock position until the door is pushed open.
NORM position:
All latches are locked, and EMERGENCY access is possible for the cabin crew.
LOCK position:
Once the button has been moved to this position, the door is locked ; emergency access, the buzzer, and the keypad are inhibited for a
preselected time (5 to 20 min)
http://nicmosis.as.arizona.edu:8000/ECLIPSE_WEB/TSE2015/A320_DOCUMENTS... [arizona.edu]