> “It is fairly typical for a first-generation product rollout to have a higher retail price versus hardware cost,” said Kevin Keller, senior principal analyst-materials and cost benchmarking services for IHS Technology. “While retail prices always tend to decrease over time, the ratio for the Apple Watch is lower than what we saw for the iPhone 6 Plus and other new Apple products, and could be of great benefit to Apple’s bottom line if sales match the interest the Apple Watch has generated.”
原価率 (スコア:0)
>>物流費や研究開発費、ソフトウェア価格、ライセンス料、その他の経費は試算に含まれない。
大事な部分を取っ払って材料費プラスアルファを原価と言い切るようなヨタ記事
原価厨は誤魔化せても工業簿記を少しでもかじった者は誤魔化せないよ
Re:原価率 (スコア:0)
全くの新規ハードとそのソフトの研究開発費を無視するなんて、ありえませんよね。
ここに来ているような人たちの多くは、多少ジャンルは違えど、開発の大変さを体感しているでしょうし、
だからこそ直接形にならない仕事の価値が軽んじられるのは、正直不愉快。
もちろん、大量に売ることで1台あたりの研究開発費は薄まるのですが、大量に売れるものを作れる保証なんてないわけで、
今のところ勝ったように見える例だけを取り上げて暴利の印象を与えようとしているのは、いかがなものかと。
外れ馬券を経費と認めようとしなかった奴等と、考え方が同じ。
Re:原価率 (スコア:2, 参考になる)
> 今のところ勝ったように見える例だけを取り上げて暴利の印象を与えようとしているのは、いかがなものかと。
それはあなたが僻んでいるだけですよ
プレスリリースでも読んどけ
> “It is fairly typical for a first-generation product rollout to have a higher retail price versus hardware cost,” said Kevin Keller, senior principal analyst-materials and cost benchmarking services for IHS Technology. “While retail prices always tend to decrease over time, the ratio for the Apple Watch is lower than what we saw for the iPhone 6 Plus and other new Apple products, and could be of great benefit to Apple’s bottom line if sales match the interest the Apple Watch has generated.”