The Chiron does away with the specially designed Michelin Pilot Sport 2s found on the Veyron, and instead uses a standard rim geometry and standard mounting process, cutting the massive cost. "The rim is now a lifetime part. The tire itself is much cheaper," said Grabowski in the interview. "And because of the standard mounting process, you can mount it everywhere. The tires can be changed anywhere. It’s much easier." Though Grabowski neglected to give a price, he assured that it was far less than the cost of new tires for a Veyron. https://www.motor1.com/news/180923/bugatti-chiron-tires-cost/ [motor1.com]
その他、全般的な設計の見直しを…… (スコア:2)
確かVeyronはタイヤが定期交換必須かつ工場修理対応だったところ、Chironではユーザーで交換できるようになったとか、細部のコストダウンというか運用性向上が図られていると見かけたような。われわれ庶民にはゲームの中でしか縁のないクルマですな。
Re:その他、全般的な設計の見直しを…… (スコア:2)
490.48km/h、1,500馬力3億円のブガッティ・シロン!どんな人たちが買ってるの? [car-me.jp]
専用工具が必要でしょうからユーザー交換は現実的ではないかと。タイヤ交換の際は通常点検もいるだろうからまとめて依頼でしょう。
ゲームの中でも最高速出すのは困難。オーバルでも駄目だったような気がします。
Re:その他、全般的な設計の見直しを…… (スコア:2)
The Chiron does away with the specially designed Michelin Pilot Sport 2s found on the Veyron, and instead uses a standard rim geometry and standard mounting process, cutting the massive cost.
"The rim is now a lifetime part. The tire itself is much cheaper," said Grabowski in the interview. "And because of the standard mounting process, you can mount it everywhere. The tires can be changed anywhere. It’s much easier." Though Grabowski neglected to give a price, he assured that it was far less than the cost of new tires for a Veyron.
https://www.motor1.com/news/180923/bugatti-chiron-tires-cost/ [motor1.com]
あまり日本語の情報がないですかね。専用工場で熱をかけてリムに接着されているとか、ホイール自体の固定方法も専用で社外ホイールはないとか、スペアタイヤを持っておきたければホイールごと買っておくのが早いとか、最高速度を出すには計算上11kmの直線が必要とか。