Q: Is getting permission from developers a reliable option for players or archivists who want to run multiplayer or circumvent authentication servers?
Based on my experience with preservation, archival and research projects, this approach is at best a short-term solution. Over the history of the software and game industries, most developers are short-lived and copyrights are transferred or lost through acquisitions and business failures.
In the
アホだねぇ (スコア:0)
折角学術サイドが寄り添ってきてくれて(まぁ彼らの飯の種探しとも言えるが)、
自分たちのジャンルを箔付けする絶好のチャンスなのに、それを袖にするとか
まぁ永久に「たかがゲーム」であり続けたいってのも一つの志ではあるのだけれど、
そういう話でもなさそうだしなぁ
Re: (スコア:0)
もし、学術サイドが興味有るなら、ちゃんとした手続きのもとで近づいてくるだろ
Re: (スコア:4, 参考になる)
EFFの文書 [eff.org]において、Stanford大学図書館のHenry E. Lowood さん [stanford.edu]は
Re: (スコア:0)
ファミコンの頃のタイトルの権利関係がどうなってるのか分からないのも多いらしいね。
Re:アホだねぇ (スコア:0)
「東京エンカウント」ってAT-Xの声優によるゲーム番組で、取り上げたいけど許諾先が判らない作品の情報募集コーナーがあったのを思い出した。
#「マイクロマシーンズ」「トイレキッズ」「悪魔の招待状」が挙げられていたっけ。