FAQ [khronos.org]のHow does OpenMAX work with Operating Systems? というセクションに
It is an important goal of the OpenMAX standard to complement the multimedia frameworks of popular industry Operating Systems. Specifically, OpenMAX co-exists with and is complementary to existing APIs and libraries, including those from the Khronos Group and those provided by OS vendors; it is designed to be used by developers of those libraries and will support a wide range of processor architectures and their tool chains.
OpenMAXの方が期待できます (スコア:4, 参考になる)
幾何学計算や、物理シミュレーションの計算です。
(もちろんゲームの種類にもよりますが…)
その点、OpenMAXの標準APIが実現されれば、
これらの計算をハードウェアアクセラレート
することを視野に入れられるので、私は
こっちの方が本命じゃないかと思います。
Re:OpenMAXの方が期待できます (スコア:2, 興味深い)
とあるので、OpenGL/ESとOpenMAXは競合するものじゃなくて、OpenMAXを使ってOpenGL/ESを実装するということになるんでしょうね。
初めて知った (スコア:1, 参考になる)
屍体メモ [windy.cx]
Re:OpenMAXの方が期待できます (スコア:1, おもしろおかしい)