Making Things Happen: Mastering Project Management (Theory in Practice (O'Reilly))
という本を書いた人のブログ [scottberkun.com]に「本を読む前にすること」として面白いコメントがありました。(括弧内は補足)
But without talking to your team, and without establishing credibility and leadership, no book, degree, or IQ, will be of any use to you as a project manager. Start with your team first and earn their trust.
1) I'd recommend talking to your team, individually, about what things on the project are most frustrating or could be improved. プロジェクトのどんなことが一番苦痛か、あるいは何が改善できるかについて、あなたのチームの一人一人に話しかけることを勧めます。
2) In each conversation ask for their advice on what you can do, and also what they are willing to do or try それぞれの会話で、あなたに何ができるかを聞きなさい。また彼らが何を喜んでする/トライするかをききなさい。
3) Based on your conversations, propose one simple change that has the best odds of both being accepted, and improving things. If the team has lots of conflicts, pick something very small. If there is too much dissension, pick something you can do with just one or two others. その会話に基づき、みんなに受け入れられ、物事を改善することもできる簡単なことを一つ提案しなさい。チームにconflictがいろいろあれば非常に小さなものを選びなさい。 意見の不一致が多すぎればもう1つか2つあなたにできるものを選びなさい(ちょっと訳おかしいかも)。
4) Then make the change. そして変化をおこしなさい。
5) If things go poorly go back to #1. うまく行かなければ1に戻りなさい。
6) If things go well, propose the next thing from #3. うまく行けば3に戻り次の提案をしなさい。
本家より (スコア:4, 参考になる)
という本を書いた人のブログ [scottberkun.com]に「本を読む前にすること」として面白いコメントがありました。(括弧内は補足)
そのための方法として次のような方法 [slashdot.org]を挙げています。
AVG anti-virus data base out of date
Re:本家より (スコア:1)
意見の不一致が多すぎれば、あなたが他のせいぜい1人か2人とできることを選びなさい。といったところでしょうか。
Re:本家より (スコア:1)
AVG anti-virus data base out of date